Fabian Humeres
Content CreatorFabian är uppvuxen i Gävle och har ursprung från Chile. Som tonåring jobbade han både på IKEA och Coop för att kunna tjäna ihop pengar för att kunna ge sig ut och resa. Som 18-åring åkte han på sin första backpack resa till Australien och har sedan dess varit på resande fot. Han har bott i både Barcelona, Sydamerika, och Mexico. Sedan 2017 bor han halvtid på Bali där han kombinerar jobb med surfing. Han surfar gärna 4 h per dag, helst tidigt på morgonen eller på kvällen när vindarna är som bäst. Fabian har studerat internationell marknadsföring på distans och fick i samband med det en praktikplats på Asia Exchange där han fick lära sig allt om digital marknadsföring. 2020 startade han eget företag och har frilansat sedan dess, Wayke är idag en utav hans största kunder.
7 snabba med Fabian:
- Började jobba på Wayke: September 2020
- Expertområde: Skapa content
- Dold talang: Kan spela både gitarr, piano, bas, trummor
- Gör helst på fritiden: Surfar
- Favoritämne i skolan: Bild
- På Fabian playlist just nu: Moonshine - Daniel Norgren
- Favoritmat: Klassisk midsommarmat, lax, färskpotatis, köttbullar och sill
Om Wayke
Vår historia.
Att köpa bil kan kännas komplicerat och otryggt men måste det verkligen vara så?
Tanken om Wayke föddes 2016 med en målsättning att förändra och förenkla kundresan mot en ny bil. Motorbranschens Riksförbund (MRF) gjorde en första investering för att Wayke skulle bli till verklighet, utvecklingen startades i ett rasande tempo.
Waykes uppdrag gentemot bilbranschen blev till två löften, en marknadsplats som erbjuder konsumenter kontrollerade bilar från Sveriges bilhandlare och att vara en teknikleverantör med hög innovationstakt som involverar hela affären.
Vår marknadsplats, wayke.se, ger guidning och relevant information i form av artiklar, provkörningar och andra fordonsrelaterade tjänster som underlättar en bilaffär.
Med hjälp av vår teknik kan bilhandlare och generalagenter följa med i den digitala utvecklingen. Tekniken tar sig uttryck i olika tjänster och kanaler som är relevanta i kundresan. Vår målsättning är att vara en one-stop shop för branschen i hela sin digitala närvaro. Genom att bygga märkesoberoende teknik kan vi få stora skalfördelar och vi minskar kostnaden för branschen och framförallt tempo till marknaden.
Vår företagskultur
Idag jobbar det 26 personer på Wayke som tillsammans utvecklar framtidens ekosystem för mobilitet. Vi är ett ungt och modernt bolag som tror på schyssta arbetsvillkor och en gedigen lagkänsla. Vi är ett tight team som tränar ihop, skrattar ihop och delar både mot- och framgångar tillsammans.
När vi rekryterar nya kollegor värdesätter vi inte bara dina tidigare erfarenheter utan även din personlighet och laganda. Vi tycker det är viktigt att välkomna nya idéer och tankar och tror starkt på att det är så vi uppnår resultat. Vi gillar att testa nya saker, göra fel, göra om och lära oss.
Vi är en blandad grupp anställda med olika åldrar, bakgrunder och erfarenheter. Några av oss har lång erfarenhet från bilbranschen och vissa har ingen tidigare kunskap inom fordonsindustrin. För att platsa in hos oss behöver du alltså inte nödvändigtvis ha kunskap om bilbranschen från start utan vi tror på att mixa olika erfarenheter för att nå riktigt framgång. Det viktigaste för oss är att du är driven och har en ambition att vilja lära dig om branschen och bidra till att digitalisera den.
Jobbar du redan på Wayke?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.