Natalie Thorson
Customer Success AgentNatalie är uppvuxen i Märsta men bor numera på Södermalm i Stockholm. Hon har alltid haft ett stort intresse för mat och har jobbat extra som servitris under flera år när hon var yngre. Efter studenten drog Natalie tillsammans med vänner till Grekland och ö-luffade med båt. Kort därefter börjad hon jobba inom LSS samtidigt som hon studerade till undersköterska. Hon jobbade inom vården en period efter det innan hon hamnade i bilbranschen, närmare bestämt på Autohero där hon har jobbat med att bygga upp deras kundtjänst. När Natalie är ledig försöker hon alltid klämma in en resa till Thailand eftersom stora delar av hennes familj bor där. Hemma i Sverige spenderar hon mycket tid med sin hund Mulle och sina vänner, trofasta supportrar som alltid finns vid hennes sida.
7 snabba med Natalie
- Började på Wayke: Februari 2023
- Expertområde: Kundnöjdhet
- Dold talang: Drar 120 kg i marklyft utan en enda svettdroppe
- Gör helst på fritiden: Tränar, umgås med vänner och hunden Mulle
- Favoritämne i skolan: Hemkunskap
- På Natalies playlist just nu: THE LONELIEST - Måneskin
- Favoritmat: Vodkapasta med burrata
Om Wayke
Vår historia.
Att köpa bil kan kännas komplicerat och otryggt men måste det verkligen vara så?
Tanken om Wayke föddes 2016 med en målsättning att förändra och förenkla kundresan mot en ny bil. Motorbranschens Riksförbund (MRF) gjorde en första investering för att Wayke skulle bli till verklighet, utvecklingen startades i ett rasande tempo.
Waykes uppdrag gentemot bilbranschen blev till två löften, en marknadsplats som erbjuder konsumenter kontrollerade bilar från Sveriges bilhandlare och att vara en teknikleverantör med hög innovationstakt som involverar hela affären.
Vår marknadsplats, wayke.se, ger guidning och relevant information i form av artiklar, provkörningar och andra fordonsrelaterade tjänster som underlättar en bilaffär.
Med hjälp av vår teknik kan bilhandlare och generalagenter följa med i den digitala utvecklingen. Tekniken tar sig uttryck i olika tjänster och kanaler som är relevanta i kundresan. Vår målsättning är att vara en one-stop shop för branschen i hela sin digitala närvaro. Genom att bygga märkesoberoende teknik kan vi få stora skalfördelar och vi minskar kostnaden för branschen och framförallt tempo till marknaden.
Vår företagskultur
Idag jobbar det 26 personer på Wayke som tillsammans utvecklar framtidens ekosystem för mobilitet. Vi är ett ungt och modernt bolag som tror på schyssta arbetsvillkor och en gedigen lagkänsla. Vi är ett tight team som tränar ihop, skrattar ihop och delar både mot- och framgångar tillsammans.
När vi rekryterar nya kollegor värdesätter vi inte bara dina tidigare erfarenheter utan även din personlighet och laganda. Vi tycker det är viktigt att välkomna nya idéer och tankar och tror starkt på att det är så vi uppnår resultat. Vi gillar att testa nya saker, göra fel, göra om och lära oss.
Vi är en blandad grupp anställda med olika åldrar, bakgrunder och erfarenheter. Några av oss har lång erfarenhet från bilbranschen och vissa har ingen tidigare kunskap inom fordonsindustrin. För att platsa in hos oss behöver du alltså inte nödvändigtvis ha kunskap om bilbranschen från start utan vi tror på att mixa olika erfarenheter för att nå riktigt framgång. Det viktigaste för oss är att du är driven och har en ambition att vilja lära dig om branschen och bidra till att digitalisera den.
Jobbar du redan på Wayke?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.